Nem megy a matematika? Pedig milyen jól indult!
Veronique Izard harvardi kutatónő szerint az újszülöttek is képesek elvont fogalomként kezelni a számokat. Ezt 16 újszülöttön végzett vizsgálata támasztja alá. A piciknek (életkoruk 7-100 óra között volt) olyan hangfelvételeket játszottak le, amiken egyes szótagok ismétlődtek, majd olyan képeket mutattak nekik, amin bizonyos számú egyforma tárgy volt. Az okos kisbabák (a vizsgált 16-ból 15-en) pedig sokkal hosszabb ideig szemlélték azokat a képeket, amin ugyanannyi tárgy volt, mint ahányszor a közben lejátszott felvételen az adott szótag ismétlődött.
Egy másik vizsgálatban 36, három hónapos kisbabát szereltek fel rengeteg érzékelővel, amelyek az agy egyes területeinek aktivitását mérték. Majd olyan képsorokat mutattak nekik, ahol egyszer a tárgyak jellege (pl. labda helyett Miki egér), másszor a tárgyak száma változott meg. Azon túl, hogy a gyerekek agyának más-más területe aktiválódott a kétféle változás hatására, bebizonyosodott, hogy a tárgyak szaporodása vagy fogyása nem a figyelemmel kapcsolatos régiót "indítja be". Tehát a gyerekek nem pusztán a vizuális ingert dolgozzák fel, hanem magára a számszerű változásra reagálnak.
Az eredeti cikk angolul, sok más linkkel.